5 – 6 luokan koodikoulu

Ohjelmoinnin aloitus: Tutustuminen koodaukseen Rauskin Robon avulla.
Karkkirobotti: Ilman tietokonetta tehtävä maistuva ohjelmointi harjoitus.
Lautapelit: Robogem ja Turtles Robo.
Ohjelmoinnin käsitteitä: Algoritmi, Käskyjono, Ongelman purku osiin..
Visuaalinen ohjelmointi: Hour of code, Frozen, Pelilabra: Code.org sivustolta.
Tietotekniikkaa: Tietokoneen osat ja laitteet, Tiedostot, Binääriluvut.
Robotiikka: Lego Mindstroms robotin ohjelmointi ja testaus. Robotin rakennus.
Internet: teoriaa ja tehtäviä. HTML koodausta.
Blogit ja bloggaus: teoriaa ja tehtäviä.

 

Teoriaa ja tehtäviä:

Tietokoneen osat

Tiedostot

Binääriluvut

Ohjelmoinnin käsitteet – Koulun alakerran pohjapiirros

Kokeillaan HTML-koodia

naurunaama

 

Mainokset