Rauskin koodikoulun ensimmäiset pelit koodattu

Tällä viikolla ohjelmassa on code.org sivuston Pelilabra- tehtävä.

Uutena asiana opitaan Tapahtumien käyttö koodauksessa. Tapahtuma kertoo ohjelmallesi, että se kuuntelee kun jotakin tapahtuu. Kun se asia tapahtuu, tapahtuma suorittaa toiminnon. Esimerkki tapahtumasta on hiiren napsautuksen kuuntelu, nuoli-painikkeen käyttö tai näytön napautus.playlab

Nelosluokkalaiset pääsivät ensimmäisenä ryhmänä kokeilemaan pelien tekemistä.
Ja tulosta syntyi !!!
Koodiope oli oikein positiivisesti yllättynyt innostuksesta ja kekseliäisyydestä.
Oppilaat voivat esitellä aikaansaannoksiaan kotona vaikkapa kännykän näytöltä. Linkit oppilaiden ensimmäisiin omiin peleihin löytyy tästä:

Kaisa ja Meri Pelilabra
Henry ja Antero Pelilabra
Kalle ja Otto Pelilabra
Pihla ja Maija Pelilabra
Anna-Sofia ja Sina Pelilabra
Sofia ja Vilma Pelilabra
Roni ja Niklas Pelilabra

Riku ja Jyri Pelilabra

Lisää on luvassa loppuviikosta ja ensi viikolla, kunhan muutkin ryhmät päästetään vauhtiin =)

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s